

|
|
Brugeruddannelse efter Herskin-metoden betyder at:
- Kursustiden ofte kan reduceres med mellem 30 og 40 %.
- De ressourcer, der bruges på efterfølgende support, normalt kan reduceres med 50 til 75 %.
- De ressourcer, der normalt bruges på brugermanualer kan ofte helt undværes, da skriftlig brugerdokumentation er en del af kursusudviklingen.
- Brugeruddannelsen bliver mere fleksibel, fordi kurser og lektioner kan versioneres med en meget lille indsats.
- Brugeruddannelsen tager udgangspunkt i medarbejdernes dagligdag og ikke i systemet og varetages derfor bedst af interne undervisere.
- Uddannelsen kan varetages af medarbejdere, som i øvrigt ikke indtager en nøgleposition i implementeringsprojektet.
- Brugerkurserne giver forståelse af nye roller og arbejdsgange og har dermed integreret change management.
- Ved at bruge et eksplicit pædagogisk koncept for al brugeruddannelse, bliver kurserne ikke afhængige af den enkelte undervisers præferencer, men styret af en overordnet strategi.
- Kvaliteten af brugerkurserne sikres i udviklingsfasen og er ikke afhængig af den enkelte undervisers pædagogiske kompetence.
- Brugerkurserne giver høj indlæring og stor motivation og skaber derfor en plusværdi for hele implementeringsprojektet.
|