Brugeruddannelse efter Herskin-metoden giver følgende resultater:
-
Brugerkurserne giver høj indlæring og stor motivation, og skaber derfor en plusværdi for hele implementeringsprojektet.
-
Kursustiden kan ofte reduceres mellem 30 og 40 %.
-
De ressourcer, der bruges på efterfølgende support, kan normalt reduceres med 50 til 75 %.
-
De ressourcer, der bruges på skriftlig brugerdokumentation, bliver en del af kursusudviklingen, og brugermanualer kan ofte helt undværes.
-
Brugeruddannelsen bliver mere fleksibel, fordi kurser, lektioner og forklaringer kan versioneres med en meget lille indsats.
-
Uddannelsen kan varetages af medarbejdere, som i øvrigt ikke indtager en nøgleposition i implementeringsprojektet.
-
Ved at bruge interne undervisere tager brugeruddannelsen udgangspunkt i medarbejdernes dagligdag og ikke i systemet.
-
Brugerkurserne giver forståelse af nye roller og arbejdsgange og har dermed integreret change management
-
Ved at bruge et samlende pædagogisk koncept for hele brugeruddannelsen, bliver kurserne ikke afhængige af den enkelte undervisers præferencer, men styret af en overordnet strategi.
-
Kvaliteten af brugerkurserne sikres i udviklingsfasen og er ikke afhængig af den enkelte undervisers pædagogiske kompetence.
-
Vedligeholdelsen af kursusmaterialet er overkommelig, fordi materialet bygger på et samlet koncept.
-

|

 |