Less
|
More
|
- Mindre huskestof
Brugeren hverken kan eller skal lære systemet udenad.
|
-
Meget mere vægt på at skabe forståelse
Når brugeren først forstår systemet, er resten let at lære.
|
-
Meget færre detaljer i instruktørens gennemgang
Brugeren kan ikke se skoven for bare træer, når de bombarderes med systemdetaljer.
|
-
Meget mere vægt på at skabe overblik
Overblik både i gennemgangen og på det skriftlige materiale medfører, at brugerne bliver mere selvhjulpne. |
Instruktøren skal skrue ned for mængden af information. Brugerne lærer ikke bedst ved at lytte.
|
-
Flere forklaringer med høj kvalitet
Brugerne kan gennemskue systemet og arbejde selvstændigt med systemet. |
Instruktøren skal ikke bruge tid på at vise systemet, når brugerne selv meget bedre kan udforske systemet
|
-
Flere gode visuelle forklaringer
Simple visuelle forklaringer uden detaljer skaber både overblik og forståelse. |
Forklaringerne skal ikke tage udgangspunkt i systemets logik. |
-
Mere fokus på brugernes hverdag
Tag udgangspunktet i brugernes behov, så skabes der motivation og forståelse.
|
-
Mindre afhængighed af instruktørens evner
Traditionelt er undervisningens kvalitet afhængig af den enkelte undervisers pædagogiske kompetence og det kan være risikabelt i store implementeringsprojekter.
|
-
Mere kvalitet i kursusmaterialet
Hvis kursets kvalitet i langt højere grad er indlejret i det materiale, der er udviklet, kan alle instruktører levere varen. |