Kunderne siger....
![]() |
Alis Carøe Christiansen, Project Manager Training, Banedanmark: |
|
Teamchef Susanne Elkjær, Fujitsu: |
|
Jeg har samarbejdet med teach to teach, når jeg i projekter har haft brug for at udvikle en effektiv og pædagogisk velfungerende uddannelse i organisationer. Min erfaring er at teach to teach formår at tage udgangspunkt de behov, som de bliver præsenteret for. Med bistand fra teach to teach har jeg fået høj kvalitet i udviklingen af uddannelsesforløb og materialer samt kompetente, motiverede og selvkørende undervisere. Det betyder at den undervisning, som blev givet til slutbrugerne havde høj kvalitet. Men det stille også krav at arbejde efter de metoder som teach to teach bidrager med – vi skal være indstillet på at investere i planlægning og udvikling. For kvalitet kræver grundig forberedelse. Jeg har samarbejdet med teach to teach i forbindelse med projekter i Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen og nu i Banedanmark. |
Fujitsu leverer økonomisystemet Prisme til danske kommuner og regioner. Prisme omfatter både økonomi, indkøb, projekt og debitor, og har rigtig mange muligheder for at kunne tilpasses den enkelte kommunes/regions behov. Det er derfor vigtigt, at brugerne får en forståelse for systemets opbygning og sammenhænge. På baggrund af dette har vi valgt at certificere alle Prisme-konsulenterne i Herskin-metoden, så de underviser brugerne af Prisme i systemoverblik og sammenhænge. Det er af stor betydning for vore brugere at have denne forståelse for at få mest mulig ud af systemerne og blive mest mulig selvhjulpne brugere. |
![]() |
Jan Fredholm. System manager i DR Medieproduktion: |
|
Ansvarlig for it-kurser til borgerne i Stevns Kommune Projektleder Marianne Sivertsen: |
|
DR udskifter i 2013 det IT baserede system, der understøtter alle DR’s radiokanaler. Ud over at implementere teknologien skal projektet uddanne næsten 1000 medarbejdere. For at sikre et ensartet uddannelsesniveau for de producerende medarbejdere, har vi valgt Herskin-metoden. I øvrigt ligesom vi gjorde, da vi implementerede produktionsteknologien første gang. Ved at benytte Herskin-metoden kan vi nemlig uddanne mange medarbejdere inden for en kort tidsramme, uden at være afhængig af særlig viden eller erfaring hos instruktørerne. Det er vigtigt for os, at de producerende medarbejdere bliver i stand til at producere på systemet straks efter undervisningen. Herskin-metoden sikrer dette, da alle brugerne får et højt og ensartet udbytte af kurserne. |
Vi har fået rigtig meget ros for materialet af vores kursister – ikke mindst navigationssedlerne. Dem er folk rigtig glade for og når de kommer hjem fra kursus, er de dem til STOR hjælp. Det har vi hørt fra rigtig mange. Vores kursister er RIGTIG glade for undervisningsmetoden – de lærer noget og bliver mere trygge. Vi har lige haft en kursist, som sagde ’jeg har lige gået på et 5-ugers kursus hos Ældre sagen – men jeg har lært mere her på 2 timer’. Læs mere om Stevns Kommunes it-kurser for borgerne på www.internemt.nu. |
![]() |
It-underviser hos Rigspolitiet: |
|
Orlogskaptajn Thomas Grønlund, Forsvarets Center for Digital Forvaltning og Uddannelse: |
|
Tak for endnu et fremragende kursus. De tilbagemeldinger jeg har fået fra mine kollegaer på kurset, har alle været positive – nogle endda meget positive. De medarbejdere jeg skal samarbejde videre med, har alle taget metoden til sig, som den vi ønsker at anvende. |
I forsvaret inddrager vi Herskin’s principper om overblik og forståelse i både vores IKT-undervisning og i vores e-kurser ihukommende Kodak-reklamen: ”Et billede siger mere end 1000 ord”. Vi inddrager koncepten fordi de visuelle forklaringer giver den enkelte mening og vi forstår, hvorfor data i ESDH skal gemmes og kan hentes via de forskellige stier, og SAP-processernes åbenbarede sammenhænge guider os igennem registrering og rapportopbygninger. |
![]() |
Lars Erlend Bye, DNB Eiendom, Norge udtaler: |
|
|
|
Vi har nå gjennomført kurs på nesten 600 meglere på 4 måneder og tilbakemeldingen har vært langt over det vi kunne forvente! Hele 54, 3 % av deltakerne sier at de er "svært fornøyd" med det pedagogiske opplegget. Når vi legger til "fornøyd" svarer 93,1% av deltakerne "fornøyd" eller "svært fornøyd". Når vi spør dem om hvilke tro de har på læringseffekten sier 91,9 prosent "fornøyd" eller "svært fornøyd". Det skal sies at vi investerte i moderne lokaler og la til rette for at det skulle være en positiv opplevelse å komme på kurs i DNB Eiendom. Vil også legge til at vi hadde mobilforbud inne i området der vi gjennomførte opplæringen, noe 88,9% deltakerne satte pris på. Vi brukte 1,5 dager på kurset og brukte noe tid på filosofien til selskapet, men 80 % av tiden brukte vi på selve metoden. |
|